Voorbereiding onze reis naar China - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Janneke Siemonsma - WaarBenJij.nu Voorbereiding onze reis naar China - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Janneke Siemonsma - WaarBenJij.nu

Voorbereiding onze reis naar China

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Januari 2014 | Nederland, Papendrecht

Zaterdag 18 januari 2014 zijn we (Fokko, Dennis, Wil en ik) naar Monnickendam gereden om bij VanVerre onze nieuwe China reis te bespreken. Vanaf november '13 zijn Wil en ik al serieus bezig geweest om een reisschema op te stellen (Fokko en Dennis mochten ook hun zegje doen) en hebben die toen naar Susan gemaild, die zij weer door mailde naar het agentschap in China, die dan ons programma ging bekijken. We hebben de voorlopige offertes een paar keer veranderd omdat het niet naar onze zin was. Zo ging dat een paar keer heen en weer.Vandaag 28 januari hebben we weer een voorlopige offerte gekregen en die hebben is door ons goedgekeurd. Nu wordt alles in gang gezet. De vliegtuigen in optie worden nu definitief vastgezet, ook qua stoelen, die we uitgekozen hebben. Het boekingsformulier en kopie van onze paspoorten moet ik morgen nog naar haar doormailen en dan zijn de grootste voorbereidingen gedaan op een visum en de evt. vaccinaties na. Het visum gaan doen we pas in augustus als alle papieren erzijn. Ze willen tegenwoordig het reisprogramma in het Engels met vermelding van de hotels en E-tickets van de retourvlucht. Ze willen zeker weten dat je weer naar Nederland terugkeert en iet stiekum in China blijft :-).

De plaatsen die we aandoen zijn:
Shanghai - Xitang - Hangzhou - Tangkou - Huangshan - Honcun - Xidi - Tunxi - Xiamen - Yongding - Hongkong.